בעולם הייעוץ העסקי הישראלי, רוב המומחים נותנים עצות טובות, אבל רק אחד הצליח להפוך את המקצוע לאמנות אמיתית של השגת תוצאות. אלעד הדר, המייסד והבעלים של קבוצת סאקסס (Success), יצר מהפכה שקטה אך עמוקה בתחום, כשהוא עובר מהגישה המסורתית של "ייעוץ ותן להם לטפל" לגישה מהפכנית של "אנחנו עושים דברים עבור הלקוח".
המעבר מתיאוריה למעשה
המהפכה של הדר התחילה כשהוא הבין שהבעיה המרכזית בתחום הייעוץ העסקי היא הפער בין הידע לביצוע. "יועצים רבים נותנים עצות מצוינות, אבל בסוף היום הלקוח נשאר לבד עם רשימת משימות ובלי הכלים האמיתיים ליישם אותן", הוא מסביר. במקום להסתפק בתפקיד היועץ המסורתי, הדר פיתח גישה שבה החברה שלו לוקחת אחריות מלאה על הביצוע.
עם צוות של 50 עובדים ומנהלי צוותים המתמחים בתחומים שונים, קבוצת סאקסס הפכה למה שהדר מכנה "כתובת אחת" (one stop shop) לכל עסק. הם מטפלים בכלכלה המשפחתית של בעל העסק, מגייסים עובדים, מנהלים קמפיינים ברשתות החברתיות ואף מלווים בתהליכי קבלת החלטות אסטרטגיות. זה לא רק ייעוץ – זה שותפות אמיתית להצלחה.
אלעד הדר אודות הרזים שמאחורי האמנות
מה שהופך את הגישה של הדר לאמנות אמיתית הוא השילוב הייחודי בין ניסיון מעשי לבין מתודולוגיות מדויקות. לאחר 19 שנה בתחום וליווי עשרות אלפי לקוחות, הוא פיתח רשימות משימות (checklists) ופעולות מוצלחות שעובדות שוב ושוב. התיאוריה המרכזית שלו על "ששת מחזורי החיים של לקוח" הפכה לסטנדרט בתחום והוכיחה את עצמה באלפי עסקים.
"כל לקוח עובר מסע מלקוח פוטנציאלי, דרך מתעניין, חדש, פעיל, ותיק ועד נוטש", הוא מפרט. "כשאתה יודע להתנהל נכון עם כל שלב, אתה יוצר מערכת שעובדת כמו שעון". המתודולוגיה הזו לא נולדה מהתיאוריה אלא מניתוח מדוקדק של התנהגות לקוחות אמיתיים.
אלעד הדר אודות התוצאות כמדד האמיתי
האמנות של אלעד הדר נמדדת בתוצאות קונקרטיות. עם 25 מיליון צפיות בחודש ברשתות החברתיות, שלושה סניפים בישראל ו-15 סניפים ברחבי העולם, ההצלחה שלו מוכחת במספרים. אבל מעבר לנתונים הרשמיים, הצלחתו האמיתית נמדדת בכך ש"כולם מתייעצים, כולם שואלים, אין אחד שלא מכיר ברחוב".
הדר הוכיח שייעוץ עסקי יכול להיות הרבה יותר מהעברת מידע – זה יכול להיות אמנות של יצירת שינוי אמיתי. כשהגישה שלך מבוססת על ביצוע ולא רק על הדרכה, כשאתה לוקח אחריות על התוצאות ולא רק על העצות, ייעוץ עסקי הופך לאמנות של הצלחה מדידה ומתמשכת.